1) Da li vađenje zuba kvari post?
Krv koja izlazi pri vađenju zuba ne kvari post.
Također ne kvari post krv koja se uzima od čovjeka radi analize.
Doktor koji ima potrebe da izvrši analizu krvi može to uraditi jer to
ne kvari post jer se radi o vađenju male količine krvi koja ne utiče na
tijelo poput krvi hidžame. Post neće pokvariti osim stvar na koju
ukazuje šerijatski dokaz, a u ovom slučaju ne postoji šerijatski dokaz
da izlazak male količine krvi kvari post.
Odgovorio: Muhammed ibn Salih el-'Usejmin
Odgovorio: Muhammed ibn Salih el-'Usejmin
2) Šta je bolje za musafira (putnika): iftar ili post?
Musafiru se dozvoljava i iftar i post. Musafir koji posti ne smije koriti musafira koji ne posti. Međutim ukoliko musafiru post teško pada onda mu je bolje da se iftari zbog riječi Uzvišenog (u prijevodu značenja):
''Allah želi da vam olakša, a ne da poteškoće imate’’ (El-Bekara, 185. ajet).
Od Poslanika, sallAllahu alejhi we sellem, se prenosi da je postio na putu pa mu je rečeno da ljudima post teško pada pa su se iftarili kako bi ojačali prije borbe sa nevjernicima. Stoga ukoliko je putniku potrebno da ga neko služi (kako bi on postio) onda je bolje da mrsi. Na osnovu toga shvatamo i hadis Poslanika, sallAllahu alejhi we sellem: ''Oni koji mrse su danas uzeli nagradu.''
Odgovorio: Abdullah ibn Džibrin
Musafiru se dozvoljava i iftar i post. Musafir koji posti ne smije koriti musafira koji ne posti. Međutim ukoliko musafiru post teško pada onda mu je bolje da se iftari zbog riječi Uzvišenog (u prijevodu značenja):
''Allah želi da vam olakša, a ne da poteškoće imate’’ (El-Bekara, 185. ajet).
Od Poslanika, sallAllahu alejhi we sellem, se prenosi da je postio na putu pa mu je rečeno da ljudima post teško pada pa su se iftarili kako bi ojačali prije borbe sa nevjernicima. Stoga ukoliko je putniku potrebno da ga neko služi (kako bi on postio) onda je bolje da mrsi. Na osnovu toga shvatamo i hadis Poslanika, sallAllahu alejhi we sellem: ''Oni koji mrse su danas uzeli nagradu.''
Odgovorio: Abdullah ibn Džibrin
3) Da li je bolesniku koji se ne nada izlječenju obaveza postiti?
Bolesnik koji se ne nada izlječenju će mrsiti i za svaki dan nahraniti po jednog miskina. Uzvišeni kaže (u prijevodu značenja):
''Onima koji ga jedva podnose – otkup je da jednog siromaha nahrane.’’ (El-Bekara, 184. ajet)
Neki učenjaci kažu da se ovaj ajet odnosi na starca i bolesnika koji se ne nada izlječenju. Oni će mrsiti i za svaki dan nahraniti po jednog miskina. Ovo se prenosi od nekoliko ashaba poput Ibn Abbasa i drugih. Ovako je postupio i Enes, radijAllahu anhu, pri kraju svoga života.
Ovo ukazuje da su oni imali dokaz u ovoj meseli. Kada je Enes, radijAllahu anhu, ostario, godinu ili dvije prije svoje smrti, post mu je teško padao. Kada bi nastupio ramazan on bi sakupio trideset miskina i nahranio ih sve dok se ne bi zasitili. To je činio u zamjenu za post.
Odgovorio: Abdullah ibn Džibrin
Bolesnik koji se ne nada izlječenju će mrsiti i za svaki dan nahraniti po jednog miskina. Uzvišeni kaže (u prijevodu značenja):
''Onima koji ga jedva podnose – otkup je da jednog siromaha nahrane.’’ (El-Bekara, 184. ajet)
Neki učenjaci kažu da se ovaj ajet odnosi na starca i bolesnika koji se ne nada izlječenju. Oni će mrsiti i za svaki dan nahraniti po jednog miskina. Ovo se prenosi od nekoliko ashaba poput Ibn Abbasa i drugih. Ovako je postupio i Enes, radijAllahu anhu, pri kraju svoga života.
Ovo ukazuje da su oni imali dokaz u ovoj meseli. Kada je Enes, radijAllahu anhu, ostario, godinu ili dvije prije svoje smrti, post mu je teško padao. Kada bi nastupio ramazan on bi sakupio trideset miskina i nahranio ih sve dok se ne bi zasitili. To je činio u zamjenu za post.
Odgovorio: Abdullah ibn Džibrin
4) Kada se musafir koji mrsi vrati u svoje mjesto prije akšama da li će mrsiti ili će se sustegnuti od hrane do akšama?
Ukoliko se musafir koji mrsi vrati u svoj grad prije akšama (iftara) obaveza mu je da se suzdrži od hrane, pića i snošaja do kraja dana (tj. do akšama), a potom će taj napostiti. Ukoliko bi se iftario bio bi grješan jer olakšica važi za musafira kao što kaže Uzvišeni (u prijevodu značenja): "...ili na putu budete...'' a on više nije musafir tako da mu je obaveza da se suzdrži do kraja dana.
Odgovorio: Abdullah ibn Džibrin
Ukoliko se musafir koji mrsi vrati u svoj grad prije akšama (iftara) obaveza mu je da se suzdrži od hrane, pića i snošaja do kraja dana (tj. do akšama), a potom će taj napostiti. Ukoliko bi se iftario bio bi grješan jer olakšica važi za musafira kao što kaže Uzvišeni (u prijevodu značenja): "...ili na putu budete...'' a on više nije musafir tako da mu je obaveza da se suzdrži do kraja dana.
Odgovorio: Abdullah ibn Džibrin
5) Kakav je propis žene u hajzu (mjesečnom pranju) koja se očisti (tj prestane joj hajz) u toku dana u vrijeme posta?
Obaveza joj je da ne mrsi sve do zalaska Sunca po ispravnijem mišljenju islamskih učenjaka, zato što više nema šerijatskog opravadanja da mrsi. Obaveza joj je da naposti taj dan. Isti je slučaj ukoliko bi se u toku dana utvrdilo da se pojavio hilal, muslimanima bi tada bilo obaveza da se sustegnu od jela, pića i snošaja u toku tog dana kojeg nakon toga trebaju napostiti. Ovo je stav većine učenjaka.
Isti je slučaj i sa musafirom koji mrsi ako se vrati ukoliko se u toku dana mjeseca ramazana vrati u svoje mjesto. I on se treba sustegnuti od pomenutih stvari po ispravnijem mišljenju islamskih učenjaka, jer više nema propis musafira. Taj dan i on će također napostiti. Vallahu velijju et-tevfik.
Odgovorila: Stalna komisija za fetve
Obaveza joj je da ne mrsi sve do zalaska Sunca po ispravnijem mišljenju islamskih učenjaka, zato što više nema šerijatskog opravadanja da mrsi. Obaveza joj je da naposti taj dan. Isti je slučaj ukoliko bi se u toku dana utvrdilo da se pojavio hilal, muslimanima bi tada bilo obaveza da se sustegnu od jela, pića i snošaja u toku tog dana kojeg nakon toga trebaju napostiti. Ovo je stav većine učenjaka.
Isti je slučaj i sa musafirom koji mrsi ako se vrati ukoliko se u toku dana mjeseca ramazana vrati u svoje mjesto. I on se treba sustegnuti od pomenutih stvari po ispravnijem mišljenju islamskih učenjaka, jer više nema propis musafira. Taj dan i on će također napostiti. Vallahu velijju et-tevfik.
Odgovorila: Stalna komisija za fetve
6) Da li izlazak mezija (ljepljiva tečnost koja se pojavljuje kod
muškarca ili žene prilikom nadražaja ili želje za općenjem) kvari post?
Ne kvari post po ispravnijem mišljenju islamskih učenjaka.
Odgovorio: AbdulAziz ibn Baz
Ne kvari post po ispravnijem mišljenju islamskih učenjaka.
Odgovorio: AbdulAziz ibn Baz
7) Da li će se djetetu koje je mumejjiz (dijete koje razlučuje stvari) naređivati da posti?
Kada djeca ili djevojčice napune sedam godina pa naviše treba im se narediti da poste kako bi se navikli na post. Njihovi staratelji su dužni da im to naređuju kao što su dužni da im naređuju namaz. A kada postanu punoljetni onda im je post obavezan.
Odgovorio: AbdulAziz ibn Baz
Kada djeca ili djevojčice napune sedam godina pa naviše treba im se narediti da poste kako bi se navikli na post. Njihovi staratelji su dužni da im to naređuju kao što su dužni da im naređuju namaz. A kada postanu punoljetni onda im je post obavezan.
Odgovorio: AbdulAziz ibn Baz
8) Kakav je propis upotrebe paste za zube, kapi za nos, uho ili oko od strane postača?
Pranje zuba pastom ne kvari post kao i misvak. S tim što se mora voditi računa da nešto od toga ne dospije u grlo. Ukoliko nešto od toga nenamjerno dospije u grlo neće se pokvariti post, niti je dužan da naposti taj dan. Isti je slučaj i sa kapima za nos i uši koje ne kvare post po ispravnijem mišljenju islamskih učenjaka. Ukoliko osjeti gorčinu kapljica u svom grlu bolje mu je da naposti taj dan ali nije obaveza zato što nos i uho ne predstavljaju prirodne otvore hrane i pića. Što se ipak tiče kapi za nos nije ih dozvoljeno koristiti jer nos predstavlja prirodni otvor. Zato Poslanik, sallAllahu alejhi we sellem, kaže: “I dobro izaperi nos osim ako postiš.'' Onaj ko koristi kapi za nos mora napostiti taj dan zbog pomenutog hadisa. Vallahu velijju et-tevfik.
Odgovorio: AbdulAziz ibn Baz
Pranje zuba pastom ne kvari post kao i misvak. S tim što se mora voditi računa da nešto od toga ne dospije u grlo. Ukoliko nešto od toga nenamjerno dospije u grlo neće se pokvariti post, niti je dužan da naposti taj dan. Isti je slučaj i sa kapima za nos i uši koje ne kvare post po ispravnijem mišljenju islamskih učenjaka. Ukoliko osjeti gorčinu kapljica u svom grlu bolje mu je da naposti taj dan ali nije obaveza zato što nos i uho ne predstavljaju prirodne otvore hrane i pića. Što se ipak tiče kapi za nos nije ih dozvoljeno koristiti jer nos predstavlja prirodni otvor. Zato Poslanik, sallAllahu alejhi we sellem, kaže: “I dobro izaperi nos osim ako postiš.'' Onaj ko koristi kapi za nos mora napostiti taj dan zbog pomenutog hadisa. Vallahu velijju et-tevfik.
Odgovorio: AbdulAziz ibn Baz
9) Kakav je propis osobe koja je preselila, a bila je dužna napostiti određene dane?
Ako čovjek preseli, a bio je dužan postiti određene dane, te dane će umjesto njega postiti njegov velijj (staratelj), a to je neko od njegovih rođaka ili nasljednika. Dokaz tome je hadis Aiše, radijAllahu anha, u kojem stoji da je Poslanik, sallAllahu alejhi we sellem, rekao: ''Ko preseli a ostalo mu je nenapošćenih dana za njega će postiti njegov staratelj.'' Ako velijj ne naposti onda će za svaki dan nahraniti po jednog miskina (siromaha).
Odgovorio: Muhammed ibn Salih el-'Usejmin
Ako čovjek preseli, a bio je dužan postiti određene dane, te dane će umjesto njega postiti njegov velijj (staratelj), a to je neko od njegovih rođaka ili nasljednika. Dokaz tome je hadis Aiše, radijAllahu anha, u kojem stoji da je Poslanik, sallAllahu alejhi we sellem, rekao: ''Ko preseli a ostalo mu je nenapošćenih dana za njega će postiti njegov staratelj.'' Ako velijj ne naposti onda će za svaki dan nahraniti po jednog miskina (siromaha).
Odgovorio: Muhammed ibn Salih el-'Usejmin
10) Allahov Poslanik, sallAllahu alejhi we sellem, kaže: ''Kada
nastupi mjesec Ramazan otvore se Džennetska, a zatvore Džehennemska
vrata'', da li ovo znači da će onaj ko preseli u ramazanu ući u Džennet
bez polaganja računa?
Ne, nije tako. To znači da se vrata Dženneta otvaraju kao podstrek onima koji rade kako bi na kraju ušli na njih, a vrata Džehennema se zatvaraju kako bi se vjernici suzdržali od grijeha i time sebe sačuvali od ulaska na ova vrata. Dakle, nije značenje hadisa da će onaj ko preseli u toku mjeseca ramazana ući u Džennet bez polaganja računa. Oni koji će ući u Džennet bez polaganja računa su oni koje je opisao Poslanik, sallAllahu alejhi we sellem: ''To su oni koji ne traže da im se uči rukja, koji se ne kauteriziraju, koji nisu sujevjerni i koji se na Gospodara svoga oslanjaju.”
Ne, nije tako. To znači da se vrata Dženneta otvaraju kao podstrek onima koji rade kako bi na kraju ušli na njih, a vrata Džehennema se zatvaraju kako bi se vjernici suzdržali od grijeha i time sebe sačuvali od ulaska na ova vrata. Dakle, nije značenje hadisa da će onaj ko preseli u toku mjeseca ramazana ući u Džennet bez polaganja računa. Oni koji će ući u Džennet bez polaganja računa su oni koje je opisao Poslanik, sallAllahu alejhi we sellem: ''To su oni koji ne traže da im se uči rukja, koji se ne kauteriziraju, koji nisu sujevjerni i koji se na Gospodara svoga oslanjaju.”
Odgovorio: Muhammed ibn Salih el-'Usejmin
Nema komentara:
Objavi komentar