Vjernik mora težiti tome da u razgovoru sa drugima odabire lijepe i korisne teme. Ebu Hurejre,
71r.a., veli da je Poslanik, s.a.v.s, rekao: "Ko vjeruje u Allaha i Sudnji dan, neka govori dobro ili neka šuti."(Buharija i Muslim)Kultura ponašanja nalaže da se sluša ono što sagovornik govori -bez upadanja u riječ -čak i onda kada je to što sagovornik govori od ranije poznato slušaocu. Jedino u slučaju da sagovornik očito griješi, može se ispraviti, ali na lijep i primjeren način. Prenosi se od poznatog učenjaka i velikana Ata' b. Ebi Rebbaha da je rekao: "Nekada mi neki mladić govori.. nešto, a ja ga slušam kao da to ranije nisam čuo, iako sam to čuo još prije nego se on rodio."Ako se u toku razgovora javi potreba za debatom i raspravom, vjernik zadržava pribranost i smirenost, ne podiže glas, nego raspravlja sniženim tonom, povodeći se za riječima Lukmana koje nam objavljuje Uzvišeni Allah: "U hodu budi odmjeren, a u govoru ne budi grlat; ta najneprijatniji glas je revanje magarca!"Vodič vjernika tokom debate i njegov krajnji cilj je dolazak do istine. Prenosi se od Omera, r.a., da je rekao: "S kim god da samraspravljao -želio sam da istina bude na njegovoj strani."Ono o čemu treba strogo voditi računaje izbjegavanje rasprave koja ide u smijeru griješenja, tj. koja vodika nekontrolisanoj svađi. Imam Tirmizi bilježi da je Poslanik, s.a.v.s., rekao: "Nijedan narod nije zalutao nakon upute koja mu je data dok se nije počeo prepirati i međusobno svađati." Zatim je Vjerovjesnik proučio slijedeći ajet: "A naveli su ti ga (Isa, a.s.) kao primjer samo zato da bi spor izazvali, jer su oni narod svađalački."Kultura razgovora nalaže vjerniku da se čuva uvreda, psovki i potcjenjivanja sugovornika. U hadisu koji bilježe Buharija i Muslim stoji da je Resulullah, s.a.v.s., rekao: "Psovanje (vrijeđanje) muslimana je grijeh, a ubiti ga -kufr."A u djelu "Edebul-mufred" Buharija bilježi hadis: "Nije (pravi) vjernik onaj koji vrijeđa, niti onaj koji proklinje, niti onaj koji se nepristojno izražava(i pri tome svaku mjeru prekoračuje), niti onaj koji je bestidan."
71r.a., veli da je Poslanik, s.a.v.s, rekao: "Ko vjeruje u Allaha i Sudnji dan, neka govori dobro ili neka šuti."(Buharija i Muslim)Kultura ponašanja nalaže da se sluša ono što sagovornik govori -bez upadanja u riječ -čak i onda kada je to što sagovornik govori od ranije poznato slušaocu. Jedino u slučaju da sagovornik očito griješi, može se ispraviti, ali na lijep i primjeren način. Prenosi se od poznatog učenjaka i velikana Ata' b. Ebi Rebbaha da je rekao: "Nekada mi neki mladić govori.. nešto, a ja ga slušam kao da to ranije nisam čuo, iako sam to čuo još prije nego se on rodio."Ako se u toku razgovora javi potreba za debatom i raspravom, vjernik zadržava pribranost i smirenost, ne podiže glas, nego raspravlja sniženim tonom, povodeći se za riječima Lukmana koje nam objavljuje Uzvišeni Allah: "U hodu budi odmjeren, a u govoru ne budi grlat; ta najneprijatniji glas je revanje magarca!"Vodič vjernika tokom debate i njegov krajnji cilj je dolazak do istine. Prenosi se od Omera, r.a., da je rekao: "S kim god da samraspravljao -želio sam da istina bude na njegovoj strani."Ono o čemu treba strogo voditi računaje izbjegavanje rasprave koja ide u smijeru griješenja, tj. koja vodika nekontrolisanoj svađi. Imam Tirmizi bilježi da je Poslanik, s.a.v.s., rekao: "Nijedan narod nije zalutao nakon upute koja mu je data dok se nije počeo prepirati i međusobno svađati." Zatim je Vjerovjesnik proučio slijedeći ajet: "A naveli su ti ga (Isa, a.s.) kao primjer samo zato da bi spor izazvali, jer su oni narod svađalački."Kultura razgovora nalaže vjerniku da se čuva uvreda, psovki i potcjenjivanja sugovornika. U hadisu koji bilježe Buharija i Muslim stoji da je Resulullah, s.a.v.s., rekao: "Psovanje (vrijeđanje) muslimana je grijeh, a ubiti ga -kufr."A u djelu "Edebul-mufred" Buharija bilježi hadis: "Nije (pravi) vjernik onaj koji vrijeđa, niti onaj koji proklinje, niti onaj koji se nepristojno izražava(i pri tome svaku mjeru prekoračuje), niti onaj koji je bestidan."
Nema komentara:
Objavi komentar