Zadovoljstvo sudbinom, to jest, svime
onim što je Uzvišeni Allah odredio, temelj je vjere islama. Čovjek mora
prihvatiti sudbinu, bila mu ona draga ili mrska, jer je Allah,
džellešanuhu, pravedan i nikome ne čini nepravdu. Pedeset hiljada
godina prije nego što će stvoriti nebesa i Zemlju, Allah, džellešanuhu,
odredio je sve šta će se dogoditi, pa i najstinije detalje u vezi sa
svime. Sveznajući Allah rekao je:
“Nema nevolje koja zadesi Zemlju i vas, a koja nije, prije nego što je damo, zapisana u Knjizi – to je Allahu uistinu lahko...” (El-Hadid, 22).
Evo o predodređenju nekoliko predanja. Abdullah b. Amr b. el-As, radijallahu anhu, kaže: “Čuo sam Resulullaha, sallallahu alejhi ve sellem, gdje govori: ‘Allah je zapisao sudbinu svih stvorenja pedeset hiljada godina prije stvaranja nebesa i Zemlje, dok je Arš, Njegov prijesto, bio na vodi’” (Muslim). Ubada b. Es-Samit, radijallahu anhu, pripovijedao je da je čuo Poslanika, sallallahu alejhi ve sellem, da govori: “Allah je prvo stvorio pero i obratio mu se: ‘Zapiši!’ ‘Šta ću zapisati?’, pero je upitalo, a Allah mu je rekao: ‘Zapiši sudbinu!’, i pero je zapisalo sve šta će se dogoditi do Časa suđenog” (Ahmed, Et-Tirmizi, El-Bejheki i mnogi drugi muhadisi). Tu je i Ibn Abbasovo, radijallahu anhu, predanje u kojem stoji da ga je Poslanik islama, sallallahu alejhi ve sellem, posavjetovao:“O dječače, poučit ću te nekim stvarima! Čuvaj Allahove granice, i On će tebe čuvati; pazi na Allahove granice, naći ćeš Ga uza se; znaj za Allaha u blagostanju, pa će On znati za tebe u poteškoći; kad moliš, moli od Allaha; kad tražiš pomoć, traži od Allaha! Znaj, kad bi se svi ljudi ujedinili radi neke tvoje koristi, ne bi mogli ništa učiniti, osim onoliko koliko je Allah već odredio! A kad bi se ujedinili da ti naštete, ne bi ti mogli ništa naštetiti, osim onoliko koliko je Allah već odredio! Pera su podignuta, a listovi su se osušili” (Ahmed, Et-Tirmizi, El-Hakim). Dakle, nemoguće je da se dogodi ono što Allah nije predodredio, niti je moguće da se ne dogodi ono što je Allah odredio.
“Nema nevolje koja zadesi Zemlju i vas, a koja nije, prije nego što je damo, zapisana u Knjizi – to je Allahu uistinu lahko...” (El-Hadid, 22).
Evo o predodređenju nekoliko predanja. Abdullah b. Amr b. el-As, radijallahu anhu, kaže: “Čuo sam Resulullaha, sallallahu alejhi ve sellem, gdje govori: ‘Allah je zapisao sudbinu svih stvorenja pedeset hiljada godina prije stvaranja nebesa i Zemlje, dok je Arš, Njegov prijesto, bio na vodi’” (Muslim). Ubada b. Es-Samit, radijallahu anhu, pripovijedao je da je čuo Poslanika, sallallahu alejhi ve sellem, da govori: “Allah je prvo stvorio pero i obratio mu se: ‘Zapiši!’ ‘Šta ću zapisati?’, pero je upitalo, a Allah mu je rekao: ‘Zapiši sudbinu!’, i pero je zapisalo sve šta će se dogoditi do Časa suđenog” (Ahmed, Et-Tirmizi, El-Bejheki i mnogi drugi muhadisi). Tu je i Ibn Abbasovo, radijallahu anhu, predanje u kojem stoji da ga je Poslanik islama, sallallahu alejhi ve sellem, posavjetovao:“O dječače, poučit ću te nekim stvarima! Čuvaj Allahove granice, i On će tebe čuvati; pazi na Allahove granice, naći ćeš Ga uza se; znaj za Allaha u blagostanju, pa će On znati za tebe u poteškoći; kad moliš, moli od Allaha; kad tražiš pomoć, traži od Allaha! Znaj, kad bi se svi ljudi ujedinili radi neke tvoje koristi, ne bi mogli ništa učiniti, osim onoliko koliko je Allah već odredio! A kad bi se ujedinili da ti naštete, ne bi ti mogli ništa naštetiti, osim onoliko koliko je Allah već odredio! Pera su podignuta, a listovi su se osušili” (Ahmed, Et-Tirmizi, El-Hakim). Dakle, nemoguće je da se dogodi ono što Allah nije predodredio, niti je moguće da se ne dogodi ono što je Allah odredio.
Biti zadovoljan sudbinom ne
znači ne nastojati pomoći unesrećenom i prepustiti ga propasti. Biti
zadovoljan sudbinom znači ne protiviti se Allahu, Sveznajućem
Gospodaru, Koji je odredio da se dogodi, naprimjer, pokolj u bratskoj
Siriji. I, da bi čovjek bio zadovoljan sudbinom, nije uvjet da ne
osjeti bol zbog nesreće. Zar Allahov Poslanik, sallallahu alejhi ve
sellem, nije plakao kad je umro njegov sin Ibrahim?! Zar nije rekao: “Oči
suzama rose i srce tuguje, ali govorimo ono čime je Gospodar
zadovoljan! Velika nas je tuga obuzela što se od tebe rastajemo,
Ibrahime!” (El-Buhari). Dalje, zar nije plakao kad je poginuo
Džafer, radijallahu anhu, u Bici na Mu’ti, iako je bio zadovoljan
Allahovom odredbom?! Također se ni učenje dove da Svemogući Allah
otkloni nedaću ne smatra nezadovoljstvom sudbinom. Dakle, jedno je biti
zadovoljan sudbinom kao Allahovim određenjem, a drugo je biti
zadovoljan nečijom nesrećom kao ljudskim produktom. A Gospodar tvoj
najbolje zna i On sve vidi.
Nema komentara:
Objavi komentar