To
su dva meleka koja su zadužena za ispitivanje umrlog u kaburu o
njegovom Stvoritelju, vjeri, knjizi i poslaniku. Munkir i Nekir će
ispitivati i vjernika i nevjernika, ali Allah će učvrstiti vjernika
riječju, pa će znati odgovor, kako kaže u Kur’anu:
“Allah
će vjernike postojanom riječju učvrstiti i na ovom i na onom svijetu, a
nevjernike će u zabludi ostaviti; Allah radi šta hoće.” (Ibrahim, 27.)
Bera ibn Azib prenosi da je allahov Poslanik, a.s., rekao: ”
Kada musliman bude pitan u kaburu, pa posvjedoči da nema boga osim
Allaha i da je Muhammed Njegov poslanik, na to se misli u riječima
Uzvišenog: ‘Allah će vjernike postojanom riječju učvrstiti i na
ovom i na onom svijetu, a nevjernike će u zabludi ostaviti; Allah radi
šta hoće.’ “
Također
od Beraa ibn Aziba prenosi se da je rekao: “Išli smo s Božijim
Poslanikom, a.s., na dženazu jednom ensariji, i kada smo stigli do
kabura i ukopali ga, Božiji Poslanik, a.s., sjeo je, a sjeli smo i mi
oko njega mirno kao da su na našim glavama ptice. U svojoj ruci je držao
štap stružući po zemlji s njim, pa je podigao glavu i rekao dva ili tri
puta: ‘Utječite se Allahu, dž.š., od kaburske patnje’, a zatim je nastavio: ‘Doista,
kada rob vjernik bude pri kraju dunjaluka, a na prijelazu na ahiret,
dolaze mu meleki s neba bijelih lica kao da su im lica poput sunca. Sa
sobom nose kefine i balzame iz Dženneta i sjednu oko njega dokle dopire
pogled. Zatim dolazi Melek smrti i sjeda pored njegove glave pa kaže: ‘ O
ti dobra dušo, izađi uz Allahov oprost i zadovoljstvo.”
Rekao je zatim: ‘
I ona izađe, kao što kap vode izađe iz čaše kad je neko pije, i meleci
je ne zadrže u svojim rukama ni koliko iznosi treptaj oka, a da je ne
stave u te kefine i balzame, pa iz nje izađe najljepši miris msika koji
se može naći na dunjaluku, i onda se zapute ka nebu.’ I ne prođu ni
pored jedne skupine meleka, a da meleci ne upitaju: ‘Ko je ova dobra
duša?’ Pa odgovore: ‘Taj i taj’, nazivajući ga najljepšim imenima kojim
su ga nazivali na dunjaluku, i tako sve dok ne stigne do sedmog neba, pa
im Allah, dž.š., kaže:‘Upišite ovog mog roba u Ilijun (Knjiga
dobrih) i vratite ga u zemlju, Ja sam ih stvorio od zemlje, u nju ću ih
vratiti i iz nje ću ih drugi put oživiti.” Poslanik nastavi: ‘Zatim se njegova duša vrati u njegovo tijelo i dolaze mu dva meleka koja sjednu pored njega, pa ga pitaju:
‘Ko je tvoj Gospodar?’
On će odgovorit: ‘Allah, dž.š.’
Zatim će ga upitati: ‘Koja je tvoja vjera?’
On će reći: ‘Moja vjera je Islam.’
Zatim će ga pitati: ‘ Ko je onaj čovjek što vam je poslan?’
Reći će: ‘ To je Allahov Poslanik, a.s.’
Ponovo će ga upitati: ‘Kako znaš?’
Reći će: ‘ Učio sam Kur’an, pa sam čvrsto u njega vjerovao.’
On će odgovorit: ‘Allah, dž.š.’
Zatim će ga upitati: ‘Koja je tvoja vjera?’
On će reći: ‘Moja vjera je Islam.’
Zatim će ga pitati: ‘ Ko je onaj čovjek što vam je poslan?’
Reći će: ‘ To je Allahov Poslanik, a.s.’
Ponovo će ga upitati: ‘Kako znaš?’
Reći će: ‘ Učio sam Kur’an, pa sam čvrsto u njega vjerovao.’
Zatim će čuti glas s neba koji će ih zovnuti i reći: ‘ Moj je rob čvrsto vjerovao, opromite ga iz Dženneta, obucite ga odjećom iz Dženneta i otvorite mu vrata u Džennet.” Rekao je zatim Poslanik: ‘ Pa
mu dolaze preljepi mirisi iz Dženneta, kabur mu se proširi dokle pogled
dopire, i dođe mu čovjek lijepog lica, lijepe odjeće i ljepog mirisa,
pa mu kaže: ‘Raduj se onom što ćete razveseliti, ovo je dan koji ti je
obećan.’ On će reći: ‘ Ko si ti? Tvoje je lice lice koje dolazi s
dobrim.’ On će mu dogovriti: ‘Ja sam tvoja dobra djela.’ Ćovjek će reći:
Gospodaru, učini da bude Sudnji dan, da se vratim svojoj porodici i
svom imetku.’
Poslanik zatim nastavlja: ‘
A kad bude nevjernik pri kraju dunjaluka a blizu ahireta, dolaze mu
meleki s neba crnih lica noseći sa sobom najgrublje platno i sjednu oko
njega dokle pogled dopire, a potom dolazi Melek smrti i sjedne pored
njegove glave pa kaže: ‘ O ti zla dušo, izađi u Allahovu srdžbu i
gnjev.’ Zatim mu čupaju dušu kao što se čupaju grebeni kroz mokru vunu, i
kada je izvade, ne zadrže je kod sebe ni treptaj oka, a da je ne stave u
grubo paltno, pa izlazi iz nje najgori miris lešine koji se može naći
na Zemlji. Zatim se zapute ka nebu, i ne prođu ni pored jedne skupine
meleka a da ih ne upita: ‘Ko je ova zla duša?’ Oni im kažu: ‘ Taj i
taj’, nazivajući ga najgorim imenima kojima su ga nazvali na dunjaluku, i
tako sve dok ne dođu do zemaljskog neba, pa zatraže da im se otvori i
ne bude im otvoreno.’
Zatim nam je Poslanik, a.s., proučio oavj ajet:
‘Onima koji dokaze Naše budu poricali i prema njima se budu oholo
odnosili – kapije nebeske neće se otvoriti, i prije će debelo uže kroz
iglene uši proći nego što će oni u Džennet ući. Eto tako ćemo Mi
grešnike kazniti.’ (El-E’raf, 40.) Potom će Allah reći: ‘Upišite ga u Sidždžin (Knjiga loših djela) na zemlji, i njegova će duša biti odbačena.” Tada je Poslanik, a.s., proučio ovaj ajet:
‘…a onaj ko bude smatrao da Allahu ima iko ravan – bit će kao onaj koji
je s neba pao i koga su ptice razgrabile, ili kao onaj koga je vjetar u
daleki predio odnio.’ (El-Hadždž, 31.) Potom njegova duša bude vraćena u tijelo, pa mu dolaze dva meleka i posade ga da sjedi, te ga pitaju:
‘Ko je tvoj gospodar?’
On će odgovorit: ‘Ah, ah ne znam’
Zatim će ga upitati: ‘Koja je tvoja vjera?’
On će reći: ‘Ah, ah ne znam.’
On će odgovorit: ‘Ah, ah ne znam’
Zatim će ga upitati: ‘Koja je tvoja vjera?’
On će reći: ‘Ah, ah ne znam.’
Tada će čuti glas koji će ih pozvati i reci: ‘Moj rob je poricao, opremite ga iz Džehennema i otvorite mu vrata u Džehennem.’
Tada će do njega dopirati njegova vrelina i žestina, a kabur će mu se
stisnjeti tako da će mu jedna rebra kroz druga prolaziti. Doći će mu
čovjek ružnog lica, ružne odjeće i užasnog mirisa, pa će mu reći: ‘Raduj
se onom što će te ožalostiti, ovo je tvoj dan koji ti je obećan.’ On će
upitati: “Ko si ti, pa mi dolaziš sa zlom?’ Ovaj ćeodgovorit: ‘Ja sam
tvoja loša djela.’ Zli čovjek će reći: ‘O Gospodaru, ne učini da bude
Sudnji dan.’ “
Ovaj
dugi, ali jako bitan hadis otkriva nam neke stvari s onoga svijeta i
otkriva nam ulogu meleka, kad je riječ o čovjeku, od trenutka izlaska
duše iz tijela pa do njenog ispitivanja od dvojice meleka u kaburu. a
kabur je prvo boravište čovjeka na onom svijetu, i u njemu će čovjek
znati svoje krajnje boravište: ili Džennet ili Džehennem.
Božiji Poslanik, a.s., kaže u hadisu: “
Dosita će ovaj ummet biti iskušan u kaburu, pa ako vjernik uđe u kabur,
preuzmu ga njegovi čuvari i dođe mu melek pun prijekora, pa ga pita:
‘Šta si govorio za ovog čovjeka?’ Vjernik će odgovorit: ‘On je Allahov
poslanik i rob.’ Melek će reći: ‘Pogledaj u svoje mjesto koje ti je bilo
pripremljeno u Vatri, pa te Allah izbavio iz njega, a mjesto koje vidiš
u Vatri nadomjestio ti je mjestom koje vidiš u Džennetu. ‘ Vjernik će
vidjeti oba mjesta i povikat će: ‘ Pustite me da obradujem porodicu.’
Bit će mu rečeno: ‘ Smiri se.’ A licemjer će sjediti kad ga prihvate
njegovi čuvari, i bit će mu rečeno: “Šta si ti govorio o ovom čovjeku?’
Reći će: “Ne znam, govorio sam kao ostali ljudi.’ Reći će mu se: “Nisi
znao, ovo je mjesto koje je bilo tvoje u Džennetu, pa ga je Allah
izmjenio mjestom u Vatri.”
A u drugom Hadisu Allahov Poslanik, a.s., veli:
“Svaki će rob biti proživljen u kaburu onako kako je umro: ako je bio
vjernik, bit će proživljen kao takav, a ako je bio licemjer, bit će
proživljen u licemjerstvu.”
Knjiga: Džibril, A.S., Povjernik Božije Objave // Autor: Mensur Abdul-Hakim Muhammed
Nema komentara:
Objavi komentar