03. 12. 2014.

Nasa licemijernost , za,i u namazu

Nas namaz i znakovi licemijersva:
1. Lijenost kod obavljanja
2. Obavljanje kako bi se pokazao pred svijetom
3. Odugovlacenje ili odgadanje
4. Nakaradno obavljanje
5. Malo spominjanje Allaha, Subhanehu we te ala
6. Izostavljanje namaza u džematu
Prenosi se od Ebu-Abdullaha el-Eš’arija da je jednom Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, klanjao sa svojim ashabima, a onda je sjeo sa jednom grupom od njih.
Zatim je u mesdžid ušao neki covjek od njih i poceo da klanja. Ucinio je ruku’, a sedždu je obavljao nakaradno. Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, je gledao u njega, pa rece: “Vidite li ovog, da umre umro bi u drugom milletu (vjeri mimo Muhammedove vjere). U svom namazu kljuca kao što vrana kljuca krv. Primjer onog koji klanja a ne prigiba se na sedždi je kao primjer gladnog covjeka koji ne pojede osim jednu ili dvije hurme, a koje mu ništa ne mogu pomoci. Upotpunite abdest, teško petama u vatri, upotpunite ruku’ i sedždu!” (1)

Ebu-Salih veli: “Rekao sam Ebu-Abdullahu el-Ešariju: ‘Ko ti je ispricao ovaj hadis?’ Emiri vojski: Halid b. Velid, Amr b. As, Šerhabil b. Hasene, Jezid b. Ebi-Sufjan. Svi oni su ga culi od Allahova Poslanika, sallallahu alejhi ve sellem. Prenosi ga Ebu-Bekr b. Huzejme u svom Sahihu. Hadis obavještava da onaj ko nakaradno obavlja namaz može umrijeti kao nemusliman. Bilježi ga Buharija od Zejda b. Vehba u svom Sahihu da je rekao: ‘Huzejfe je vido covjeka koji ne upotpunjuje ruku’ i sedždu pa mu je rekao: ‘Nisi klanjao, da si umro, umro bi u nekoj drugoj vjeri mimo ciste prirodne vjere koja je propisana Muhammedu.’” (2)

Da je obavijestio kako je nakaradno obavljen namaz ispravan, onda pomenutog prestupnika ne bi izvodio iz kruga islama zbog skrnavljena i nakaradnog obavljanja namaza. Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, je kradljivca namaza okarakterisao gorim od kradljivca imetka. Prenosi se u Musnedu od Ebu-Katade, r.a., da je rekao: “Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, je rekao: ‘Najgori kradljivac onaj koji krade od svog namaza.’ Prisutni upitaše: ‘Kako to krade od svog namaza?’, ‘Ne upotpunjuava ruku’ i sedždu na namazu,’ ili je rekao: ‘Ne ispruži kicmu na ruku’u i sedždi.’” (3)
Hadis jasno ukazuje da je kradljivac od namaza u gorem položaju od covjeka koji krade imetak. Nema sumnje da je potkradanje vjere vece zlo od krade dunjaluka. Bilježi se u Musnedu od Selmana el-Farisija, r.a., da je Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, rekao: “Namaz je mikjal (posuda umjesto vage), ko pošteno vaga i njemu ce se pošteno izvagati a ko bude zakidao pa vec je znano šta je Allah rekao u pogledu mutaffifina (onih koji pri mjerenju zakidaju.) (4)

Malik
je rekao: “Receno je: ‘U svakoj stvari postoji pošteno vaganje i zakidanje. Ako je Allah, s.v.t, Vejlom zaprijedio onima koji pri mjerenju zakidaju u pogledu imetka, pa šta reci za one koji zakidaju svoj namaz?’” Spominje Ebu-Džafer Ukajli od Ahvesa b. Hakima od Halida b. Madana od Ubade b. Samita, r.a., da je Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, rekao: “Kada Allahov rob abdesti i upotpuni abdest, zatim stane na namaz, pa upotpuni ruku’, sedždu i ucenje u njemu, namaz rekne: ‘Neka te Allah sacuva kao što si ti mene sacuvao.’ Zatim se uzdgine prema nebesima sa svjetlom i nurom. Njemu se otvaraju nebeska vrata sve dok ne stigne do Allaha Uzvišenog, pa se ond apocne zauzimati za svog vlasnika. A ako ne upotpuni abdest, ruku’, sedždu i kiraet u njemu namaz rekne: ‘Upropastio si me Allah te upropastio,’ zatim biva uzdignut do neba, ali se pred njim zakljucaju nebeska vrata, zatim se okrene kao odjeca stvorenja i njime se udari o lice njegova vlasnika.”(5) Imam Ahmed u rivajetu Muhenna b. Jahje Šamija kaže: Prenešen je hadis: ‘Kada se abdesti i upotpuni abdest.’

Zatim ga je spomenuo kao ta’lik (kao zabilješku).

(1) Hadis je hasen. Bilježi ga Taberani u Kebiru, 4/115, hadis br. 3840; i Bejheki u Sunenul-kubra, 2/89, hadis br. 2406; i Ebu Bekr eš-Šejbani u Ehadis vel mesani, 1/371-372, hadis br. 494; i Buharija u Tarihul-kebir, 4/247, hadis br. 2690, kaže Hejsemi u Medžme’i, 2/121 da ga bilježi tAberani u Kebiru i Ebu Ja’la, a da mu je sened hasen u lancu preko Ebu-Saliha el-Ešarije od Ebu-Abdullaha el-Eš’arija…od njega

(2) Bilježi ga Buharija u knjizi Ezan, poglavlje, Iza lem jutimmu ruku’e, 2/321, hadis br. 791; i En-Nesai u knjizi Sehv, poglavlje, Tatfifus-sala, 2/155, hadis br. 1311; i Ahmedu u Musnedu, 5/384, isto tako. Svi u lancu preko Zejda b. Vehba od Huzejfe…od njega.
(3) Sened hadisa je sahih. Bilježi ga Ahmed u Musnedu, 5/310, hadis br. 22695; i Bejheki u Sunenul-kubra, 2/385, hadis br. 3809; i Hakim u Mustedreku, 1/229, on ga je ocjenio tacnim a sa njim se složio Zehebi. Svi ga prenose u lancu preko Evzaija od Jahje b. Ebu-Kesira od Abdullaha b. Ebu-Katade od njegova oca…od njega. Kaže Hejsemi u Medžme’i, 2/129 da ga bilježi Ahmed i Taberani u Keburul-evsatu, a da su mu prenosioci vjerodostojni.
(4) Tahridž ovog hadisa je prethodio. Bilježi ga takoder i Abdurrezzak u svom Musannefu, 2/375 u hadisu Selmana kao merfu’.
(5) Hadis je daif. Tahridž ovog hadisa je prethodio.

Nema komentara:

Objavi komentar