Stav mezheba i učenjaka
Svečetiri poznata fikhska mezheba, hanefije, malikije, šafije i hanabile, jasno su naglasili da je samozadovoljavanje (onanisanje ili masturbiranje) zabranjeno. A kod hanabila onaj ko to radi zaslužuje kaznu koju kadija odredi....
Takođe, složni su učenjaci četiri mezheba da onanisanje nije
dozvoljeno osim u nuždi, poput bojazni da će učiniti zinaluk i slično.
A ono što se prenosi od hanefija o dozvoli samozadovoljavanja pod
određenim šartovima treba napomenuti, kao što kaže savremeni egipatski šejh Mustafa Ez-Zerka, da je osnov kod hanefija zabrana samozadovoljavanja, s tim da oni dozvoljavaju ako se ispune tri šarta:
1 – da osoba nije oženjena (udata),
2- da se boji da će stvarno učiniti zinaluk ako to ne uradi,
3- da mu nije namjera da uživa u tome nego samo da se riješi nabujale strasti.
Prema tome, ovo što navode hanefije je ustvari poznato općeprihvaćebo šerijatsko pravilo „da nužda dozvoljava zabranjeno“,
tj. ako se čovjek boji za sebe stvarnim i realnim strahom da će upasti u
zinaluk koji je veći haram od samozadovoljavanja, njemu je dozvoljeno
da učini manje od dva zla.
A što se tiče šerijatskih argumenata zabrane samozadovoljavanja, može se reći sljedeće:
Allahov Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, nije uputio omladinu
na samozadovoljavanje (onanisanje) a da u tome ima hajra pojasnio bi im
to. Nego im je dao izbor između dvoga: ženidbe i posta. U hadisu kojeg
bilježi Buharija i Muslim od Ibn Mesuda, radijallahu anhu, kaže
Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem: "O omladino, ko je od vas
u (materijalnoj) mogućnosti neka se ženi, jer sa tim se više obara
pogled i u tome je veća zaštita za polni organ. A ko nije u mogućnosti
na njemu je da posti, jer mu je to zaštita".
Takođe Uzvišeni Allah kada govori o osobinama mumina koji će biti
spašeni kaže da je jedna od tih osobina da stidna mjesta svoja čuvaju
osim od žena svojih i robinja svojih, a da oni koji mimo toga traže
nešto drugo oni u griješenju granice prelaze. Pa kaže Uzvišeni:
"... i koji stidna mjesta svoja čuvaju, osim od žena svojih ili onih
koje su u posjedu njihovom, oni doista prijekor ne zaslužuju, a oni koji
pored toga traže, oni u griješenju sasvim pretjeruju" (Sura El-Mu'minun
5-7).
Prema tome, Uzvišeni Allah sve intimne radnje mimo naslađivanja i
polnog odnosa sa suprugom ili robinjom ubraja u griješenje sa kojim se
prelaze granice dozvoljenog.
Ova dva šerijatska teksta su dovoljni argumenti zabrane
samozadovoljavanja i onanisanja uz pomoć ruke ili nekih drugih pomagala.
Ova zabrana se odnosi i na ženu i na muškarce. Na ovom stavu je ogromna
većina učenjaka ovog Ummeta. A do onih učenjaka od kojih se prenosi
dozvola, kod većine njih se misli na dozvolu u nuždi, tj. bojazni da se
upadne u zinaluk.
A neznatan dio učenjaka od kojih se prenosi uopštena dozvola ili
pokuđenost, u njihovom stavu nema ibreta jer je oprečan gore spomenutom
ajetu i hadisu, i jer nemaju dokaza koji ukazuju na dozvolu. Ovo je što
se tiče šerijatskih dokaza.
Sa druge strane, znanstvenici medicine potvrđuju da upražnjavanje
samozadovoljavanja šteti tjelesno i psihički, prazni tjelesnu snagu i
uzrokuje brigu i sikiranciju.
Samozadovoljavanje odvraća od obaveza i često vodi u nemoral. Mnogi
ljudi obole od impotencije (slabe seksualne moći) zbog prethodnog
upražnjavanja samozadovoljavanja, a ovo se najbolje pokazuje pri
ženidbi. Takođe, mnogi kojima je samozadovoljavanje postalo navika
nastave to raditi i nakon ulaska u brak i dobijanja djece i neprestano
nastoje da nađu načina kako da se toga riješe.
Dok djevojka koja praktikuje ovaj loši običaj može izgubiti
djevičanstvo odnosno probiti djevičansku opnu, kao što to potvrđuju
ljekari. Takve osobe, one koje upražnjavaju samozadovoljavanje, žive u
nekom svom zamišljenom svijetu. Takođe, sposobnost uživanja u polnom
odnosu se u dobroj mjeri poremeti, te takve osobe često ne doživljavaju
polni užitak kao one koje nemaju taj običaj.
Bivši egipatski muftija Husejn Mahluf kada je upitan o ovoj temi,
nakon što je naveo stav većine učenjaka koji zabranjuju
samozadovoljavanje i pojasnio štetnost ovog lošeg običaja na živce,
spolnu moć i razum, spomenuo je stvari koje pomažu osobi koja je upala u
to da se riješi tog lošeg običaja.
Pa između ostalog kaže da su od najbitnijih stvari koje pomažu sljedeće:
1- rano stupanje u brak bez komplikovanja i pravljenja od toga bauka,
2- umjerenost u jelu i piću kako bi se strast umanjila, zato
nije slučajno oporučeno u hadisu da onaj koji nije u mogućnosti da se
oženi da posti,
3- udaljavanje od svega što pobuđuje spolnu strast poput
gledanja pornografije, nemoralnih filmova ili uopšteno žena (a za ženu
muškaraca),
4- druženje sa osobama koje praktikuju vjeru, zaokupljanje
što više sa ibadetima i nedozvoljavanje da se preda i prepusti mašti i
mislima koje često navode na pobuđivanje strasti koje onda treba
isprazniti,
5- bavljenje sa stvarima i aktivnostima koje odvode misli od razmišljanja o polnom odnosu,
6- izbjegavanje susreta i mjesta u kojima se miješaju
muškarci i žene, a naročito ona gdje se žene oblače izazovno ne vodeći
računa o šerijatskom oblačenju.
Ovi i slični primjeri čine spolnu potrebu umjerenom i ne navode
čovjeka da traži izlaz u samozadovoljavanju koje šteti tijelu i razumu i
vodi u nemoral.
Rezime gore spomenutog je da opća šerijatska pravila zabranjuju ovu
praksu jer ona nije prirodan put zadovoljavanja spolne strasti nego se
smatra devijacijom i iskrivljavanjem ljudske prirode što je dovoljno da
bude pokuđeno i zabranjeno.
Nema komentara:
Objavi komentar