Kako je Kur’an počeo dolaziti u formi riječi na zemlju, među ljude,
pitanje je koje je interesovalo i interesuje svakog muslimana i sve
druge koji se bave istorijom Kur’ana i islamske misli. Hazreti Aiša r.
a. je pričala: “Prvo što je prethodilo objavi Božjeg poslanika bili su
istiniti snovi. Sve što bi vidio u snu dolazilo bi poput svjetla dana.
Kasnije je Muhammed a. s. zavolio samoću, te bi se osamljivao u pećini
Hira. Tu je boravio u pobožnosti i provodio brojne noći u molitvi ne
silazeći svojima. Za to bi se, prethodno, snadbio hranom. Kasnije bi se
povratio Hatidži i opet se snadbio kao i ranije i tako dok mu ne stiže
Istina, a on u pećini Hira. Melek
Džibril mu je došao i rekao:
“Ikre ...
“ ! “Uči ...”! (Buharija, tom I. str. 23). Ovo je trenutak kad je kroz
vasionu odjeknula Allahova poruka, koja je nagovijestila vrijeme istine,
vrijeme nauke i i razuma. Vrijeme Kelimei-Tevhida. Susret sa melekom
govori o važnosti predavanja Kur’ana čovjeku u posjedovanje. Kur’an noć
Objave naziva “Lejletul – Kadr”, što znači da je to noć časti, najveće
vrijednosti i priznanja, a također je naziva i sa imenom
“Lejletun-mubareke”, noć blagoslova, blagodati, najvećih darova i
poklona. Nesumljivo je da je Kur’an objavljen u noći Kadr, i da je ta
noć u mjesecu ramazanu. Kur’an nije kazao koja je to noć, niti se to iz
ajeta sure El-Kadr može naslutiti. “Mi smo ga počeli objavljivati u noći
Kadr. A šta ti misliš šta je noć Kadr? Noć Kadr je bolja od hiljadu
mjeseci. Meleki i Džibril, s dozvolom Gospodara svoga, spuštaju se u
njoj zbog odluke svake. Sigurnost je u njoj sve dok zora ne svane”.
(El-Kadr, 1-5.). Ni Muhammed a. s. nije precizno označio kada je noć
Lejletul Kadra, mada je želeći da udovolji znatiželji ashaba približno
odredio vrijeme mubarek noći Lejletul-Kadra. Muhammed a. s. kaže:
“Tragajte za Lejletul-Kadrom u zadnjoj desetini ramazana”. Kad to nije
bilo dovoljno ashabima rekao je: “Tragajte za Lejletul-Kadrom u neparnim
noćima posljednje desetine ramazana”. Još bliži odgovor Poslanik je dao
riječima: “Ona je u zadnjoj dekadi, i to u devetoj noći što prolazi ili
u sedmoj što ostaje”. Većina ashaba je na stanovištu da je noć Kadra
27. noć ramazana, a razloga za ovo stanovište je više: Broj riječi u
suri “Kadr” je 30 – koliko iznosi i broj dana u ramazanu. Riječ “Hije”
koja se odnosi na noć Kadr nalazi se na 27 mjestu ove sure, što je znak
da je noć Kadra 27. noći ramazana. Lejletul-Kadr broji devet slova, a u
suri “Kadr” je spomenuta tri puta. Ako ovo pomnožimo, npr: 3 x 9
dobijemo 27. Tragaoci za vrijednošću i blagodatima Kadra su zapravo
tragaoci za porukom Kur’ana, njegovim smislom i sadržajem, jer Kur’an je
živa riječ i zakon života vjernika. Vjernici ga ne drže samo u rukama,
nego u srcima, dušama i mislima. Svi oni koji traže noć
Lejletul- Kadra trebaju tu noć tražiti u duhu poruke Resulullaha koji
veli: “Ko provede Lejletul-Kadr u ibadetu i iskrenoj vjernosti,
računajući na sticanje njezinih blagodati, biće mu oprošteni prošli
grijesi”. Među najodabranije ibadete spada učenje i slušanje učenja
Kur’ana. Rijetke su zemlje u svijetu koje imaju tradiciju učenja
Mukabele – koju praktikuju muslimani naše zemlje. Ovu tradiciju učenja i
slušanja Kur’ana treba čuvati. Mnoge Bošnjačke porodice i familije
pored mukabele u džamijama praktikuju učenje mukabele u svojim kućama
pred iftar.
O
vrijednosti ovoga ibadeta govori nam Allah dž. š. u ajetu sure El-Enfal
gdje kaže: “Pravi vjernici su samo oni čija se srca strahom ispune kada
se Allah spomene, a kad im se riječi Njegove kazuju, vjerovanje im
učvršćuju i samo se na Gospodara svoga oslanjaju”. (S. El-Enfal, 2).
Kur’an je pisan na kori drveta, na koži i sličnim predmetima, ali je
snagom svoje poruke postao neizbrisiv u svijesti ljudi, sastavni dio
života muslimana Mekke, Medine, Arabije i planete Zemlje. Ušao je u
povijest kao snaga bez premca, postao je zakon i program života, kodeks
ponašanja i morala.
Nema komentara:
Objavi komentar