17. 07. 2014.

NOĆ KUR’ANA

Kako je Kur’an počeo dolaziti u formi riječi na zemlju, među ljude, pitanje je koje je interesovalo i interesuje svakog muslimana i sve druge koji se bave istorijom Kur’ana i islamske misli. Hazreti Aiša r. a. je pričala: “Prvo što je prethodilo objavi Božjeg poslanika bili su istiniti snovi. Sve što bi vidio u snu dolazilo bi poput svjetla dana. Kasnije je Muhammed a. s. zavolio samoću, te bi se osamljivao u pećini Hira. Tu je boravio u pobožnosti i provodio brojne noći u molitvi ne silazeći svojima. Za to bi se, prethodno, snadbio hranom. Kasnije bi se povratio Hatidži i opet se snadbio kao i ranije i tako dok mu ne stiže Istina, a on u pećini Hira. Melek 
 Džibril mu je došao i rekao:
“Ikre ... “ ! “Uči ...”! (Buharija, tom I. str. 23). Ovo je trenutak kad je kroz vasionu odjeknula Allahova poruka, koja je nagovijestila vrijeme istine, vrijeme nauke i i razuma. Vrijeme Kelimei-Tevhida. Susret sa melekom govori o važnosti predavanja Kur’ana čovjeku u posjedovanje. Kur’an noć Objave naziva “Lejletul – Kadr”, što znači da je to noć časti, najveće vrijednosti i priznanja, a također je naziva i sa imenom “Lejletun-mubareke”, noć blagoslova, blagodati, najvećih darova i poklona. Nesumljivo je da je Kur’an objavljen u noći Kadr, i da je ta noć u mjesecu ramazanu. Kur’an nije kazao koja je to noć, niti se to iz ajeta sure El-Kadr može naslutiti. “Mi smo ga počeli objavljivati u noći Kadr. A šta ti misliš šta je noć Kadr? Noć Kadr je bolja od hiljadu mjeseci. Meleki i Džibril, s dozvolom Gospodara svoga, spuštaju se u njoj zbog odluke svake. Sigurnost je u njoj sve dok zora ne svane”. (El-Kadr, 1-5.). Ni Muhammed a. s. nije precizno označio kada je noć Lejletul Kadra, mada je želeći da udovolji znatiželji ashaba približno odredio vrijeme mubarek noći Lejletul-Kadra. Muhammed a. s. kaže: “Tragajte za Lejletul-Kadrom u zadnjoj desetini ramazana”. Kad to nije bilo dovoljno ashabima rekao je: “Tragajte za Lejletul-Kadrom u neparnim noćima posljednje desetine ramazana”. Još bliži odgovor Poslanik je dao riječima: “Ona je u zadnjoj dekadi, i to u devetoj noći što prolazi ili u sedmoj što ostaje”. Većina ashaba je na stanovištu da je noć Kadra 27. noć ramazana, a razloga za ovo stanovište je više: Broj riječi u suri “Kadr” je 30 – koliko iznosi i broj dana u ramazanu. Riječ “Hije” koja se odnosi na noć Kadr nalazi se na 27 mjestu ove sure, što je znak da je noć Kadra 27. noći ramazana. Lejletul-Kadr broji devet slova, a u suri “Kadr” je spomenuta tri puta. Ako ovo pomnožimo, npr: 3 x 9 dobijemo 27. Tragaoci za vrijednošću i blagodatima Kadra su zapravo tragaoci za porukom Kur’ana, njegovim smislom i sadržajem, jer Kur’an je živa riječ i zakon života vjernika. Vjernici ga ne drže samo u rukama, nego u srcima, dušama i mislima.  Svi oni koji traže noć Lejletul- Kadra trebaju tu noć tražiti u duhu poruke Resulullaha koji veli: “Ko provede Lejletul-Kadr u ibadetu i iskrenoj vjernosti, računajući na sticanje njezinih blagodati, biće mu oprošteni prošli grijesi”. Među najodabranije ibadete spada učenje i slušanje učenja Kur’ana. Rijetke su zemlje u svijetu koje imaju tradiciju učenja Mukabele – koju praktikuju muslimani naše zemlje. Ovu tradiciju učenja i slušanja Kur’ana treba čuvati. Mnoge Bošnjačke porodice i familije pored mukabele u džamijama praktikuju učenje mukabele u svojim kućama pred iftar.
O vrijednosti ovoga ibadeta govori nam Allah dž. š. u ajetu sure El-Enfal gdje kaže: “Pravi vjernici su samo oni čija se srca strahom ispune kada se Allah spomene, a kad im se riječi Njegove kazuju, vjerovanje im učvršćuju i samo se na Gospodara svoga oslanjaju”. (S. El-Enfal, 2). Kur’an je pisan na kori drveta, na koži i sličnim predmetima, ali je snagom svoje poruke postao neizbrisiv u svijesti ljudi, sastavni dio života muslimana Mekke, Medine, Arabije i planete Zemlje. Ušao je u povijest kao snaga bez premca, postao je zakon i program života, kodeks ponašanja i morala.

Nema komentara:

Objavi komentar