Kao da ju je Allah iz mudrosti sakrio, kako što je od nas sakrio trenutak kada se na dan džume prihvata dova. Ako vjernik potrefi taj trenutak pa zamoli Allaha da mu podari kakvo dobro, On će mu ga podariti . Nije precizirao kada je taj trenutak kako bi src čovjeka bilo vezano za Allaha, da ponizno i s čežnjom moli tokom dana. Također, nije precizirao lejletu-l-kadr jer čovjek olijeni i odmara pa kada bi saznao kada je lejletul-kadr onda bi većinu mjeseca bio nemaran i lijen, sve dok ne bi nastupila ta noć u kojoj bi se više potrudio i nastojao da je otkrije i dosegne. U njoj bi potom klanjao i molio Allaha, skrušeno Mu robujući. Da se to ne bi dogodilo Allah ju je iz mudrosti sakrio od nas. Međutim, postoji jako mišljenje da je ona u zadnjoj desetini ramazana. Jer, Vjerovjesnik, s.av.s., nam je naredio da je tražimo u neparnim noćima zadnje trećine mjeseca ramazana, a to ne bi učinio da nije bio siguran da je negdje među tim noćima.
Kakvog li gubitka za onog kome ta noć prođe a on se ne okoristi njome! Kakvog li gubitka za onog koji uopće ne mari za nju! Kakvog li gubitka za onog koji nije zainteresovan za njeno tačno nastupanje! Zar nije šteta i gubitak da ova noć, čija je vrijednost umnogostručena i čiji su sevapi ogromni, ne zaslužuje pažnju od strane nemarnih i nezainteresovanih ljudi. Jer ko isklanja tu noć bit će mu oprošteni svi raniji grijesi. Koja je blagodat veća od ove?! Koja vrijednost je veća i uzvišenija od ove?! Zato je Vjerovjesnik, s.a.v.s., u hadisu naglasio: „Ko bude uskraćen od njenih blagodati, istinski je uskraćen“.
U drugom hadisu se kaže: „Ko bude uskraćen njenog dobra, uskraćen je svog dobra, a neće biti uskraćen osim onoga koji je istinski uskraćen“ . Ima li većeg nesrećnika i gubitnika od onoga kome ova noć prođe a on bude nemaran i ne okoristi se njome, pa ne zaradi njenu ogromnu blagodat?
Allah u njoj spušta milost i velike sevape; spušta meleke koji ispunjavaju površinu Zemlje. Meleki su odraz milosti i zadovoljstva, te berićeta od strane Allaha Uzvišenog. Tako da spuštanje meleka jednako je spuštanju zadovoljstva, milosti i sevapa… Zato je kuća uskraćena od dobra kada u nju ne ulaze meleki, poput kuće u kojoj je pas bez potrebe, ili u kojoj je kip .
To je noć mira i sigernosti. Sva je u miru od njenog početka pa sve dok zora ne svane: „Sigurnost je u njoj sve dok zora ne svane“ (El-Kadr: 5).
To je noć kadra sa kojoj je Allah odlikovao ovaj ummet i počastio ga nad ostalim ummetima: „A Allah milost Svoju daruje kome On hoće; Allah je neizmjerno dobar“ (El-Bekare: 105).
Allah Uzvišeni odabira dane, noći, mjesta i osobe koje hoće, jer odabiranje, izbor i odlikovanje je jedino Allahovo, dž.š., pravo: „Gospodar tvoj stvara šta hoće, i On odabira. Oni nemaju pravo birati. Hvaljen neka je Allah i vrlo visoko iznad onih koje s njim izjednačuju!“ (El-Kasas: 68). Allah je odabrao tu noć, međutim, taj odabir je odraz Njegove mudrosti pa je zato nama nije tačno obznanio.
Nema komentara:
Objavi komentar