27. 07. 2014.

RAMAZANSKI BAJRAM

Ramazan je bio prilika da očistimo svoje srce i vratimo se korijenu, kako bi smo razmislili o svojoj srži, kako bi smo u dubinama duše potražili dobrotu. Allah dž.š.u ramazanu svima prašta i nudi pokajanje i povratak Njemu.Bajrami su naročita prilika da jačamo vezu sa Gospodarom, da razmišljamo, da postajemo bolji i da širimo ljubav u zajednici, kao i među svim ljudima s kojima sarađujemo i komuniciramo. Bajram produkuje dvije vrste ljubavi: ljubav prema Allahu i ljubav u ime Allaha. Bajramska se radost ne može zamijeniti ni jednom drugom vrstom radosti. Bajram ruši sve barijere i približava muslimane jedne drugima, zato ga sve duše s tolikom radošću do
ekuju. Ujedinimo se, pružimo ruku jedni drugima, podijelimo radost bajrama između sebe, s rodbinom, prijateljima i komšijama. Učinimo da nam ovi mubarek dani budu prekretnica u našem životu i da budu uzrok našeg jedinstva i napretka. Mubarek dani i noći predstavljaju odabrane vremenske periode koji, prema islamskom učenju, imaju znaćajniju vrijednost od drugih vremena
Ramazanski bajram je islamski praznik koji se obilježava na kraju ramazana. Ramazan je jedan od posebnih mjeseci u islamu. Jedna od pet temeljnih dužnosti svakog muslimana je i post koji se provodi u ovom mjesecu. Tokom trideset dana ramazana muslimani se moraju uzdržavati od hrane, pića i spolnog kontakta sa svojim suprugama, i to od zore pa do zalaska sunca. Po isteku ovog mjeseca slijedi mjesec ševal i prva tri dana tog mjeseca je jedan od dva praznika u islamu, Ramazanski bajram (1. 2. i 3. dan u mjesecu). Njim se obilježava kraj posta. Prvi dani (oba) bajrama su dani kada post nije pohvalan. Za neke dane i noći i njihove izuzetne vrijednosti postoji izravna potvrda u Kur'anu i vjerodostojnim Poslanikovim a.s. hadisima. Vrata Božije milosti su uvijek otvorena, a posebno u tim danima i noćima. U većini mubarek dana i noći preporučuje se dobrovoljni ibadet (namazi, post, dove, zikr, učenje Kur'ana).

Allahov poslanik Muhammed a.s. kada je došao u Medinu njeni stanovnici su imali dva dana u kojima bi se u džahilijjetu zabavljali i veselili pa je rekao:“Uzvišeni Allah, dž.š., vam je ta dva dana zamijenio sa dva bolja od njih: Ramazanski i Kurban bajram“. (Bejheki)
Važan element Bajrama je i njegova javna manifestacija - obavljanje skupnog namaza, pojačanoj porodičnoj i ličnoj higijeni (kupanje, abdest, uljepšavanje kuća i avlija), lijepo oblačenje, posjeta rodbini i prijateljima, čestitanju usmeno ili pismeno, te ugošćavanje jedni drugih.
Socijalna strana ramazanskog bajrama je očita, jer obuhvata sve kategorije džemata: stare i mlade, bogate i siromašne, muškarce i žene, pojedince i institucije.
Bajramski dani predstavljaju i odmor od
fizičkog napora i pripremu za novi rad. Islamski propis sadekatu-l-fitra je svojevrsna materijalna pomoć svih za sve što još više učvršćuje džematsku solidarnost. Davanjem VITARA očistimo post, a zekatom zaštitimo našu imovinu i materijalna sredstva koja posjedujemo od propasti, te na taj način vjernikova duhovno materijalna konponenta penje se na veće deredže, što i jeste put ka potpunoj bogobojaznosti.
Adabi (bonton) Bajrama
Na dan oba Bajrama preporučene su izvjesne stvari, a koje doprinose obilježavanju posebnosti ovih dana kao praznika. Lijepo je:
prije odlaska na Bajram namaz okupati se
jesti prije Ramazanskog Bajram namaza (neparan broj hurmi, ili nešto drugo ako hurmi nemamo), a na Kurban-bajram jesti tek poslije namaza (i lijepo je da to bude kurbansko meso)
učenje tekbira na putu u džamiju i u njoj
• č
estitanje
oblaćenje najljepše odjeće, mirisanje i ukrašavanje
odlazak u džamiju jednim putem a povratak drugim
posjetiti rodbinu i prijatelje (zijaret)
Kada bi izašao na dan Bajrama (da klanja bajram-namaz) Poslanik s.a.w.s., bi išao jednim putem, a vratio se drugim“. (Tirmizi)
Poslanik, s.a.w.s., ne bi izlazio (iz kuće) na dan Ramazanskog bajrama dok ne bi nešto pojeo“. (Tirmizi, Ahmed)
Vrijeme i naćin klanjanja bajram-namaza
Vrijeme bajramskog-namaza počinje kada Sunce odskoči koliko za koplje ili dva, tj. otprilike oko četrdeset pet minuta po izlasku sunca i traje do zevala-podnevskog vremena.
Bajram-namaz se klanja shodno hadisima Allahova Poslanika, a.s., bez učenja ezana i ikameta. Klanja se dva rekata prije učenja hutbe. Na prvom rekatu donesu se tri tekbira sa podizanjem ruku prije kiraeta (učenja Fatihe i sure), a na drugom rekatu poslije kiraeta. Nakon dva rekata , sasluša se hutba bajramska koja je sastavni dio bajram namaza.
Ko je dužan klanjati bajram-namaz?
Bajram-namaz je obaveza klanjati onoj osobi kojoj je obaveza klanjati i džumu-namaz (muskarcima). Dokaz obaveznosti klanjanja Bajram-namaza je redovita praksa Allahovog vjerovjesnika Muhammeda a.s.
Način čestitanja bajramaLijepo je čestitati bajram. Od Džubejr ibn Nufejra se prenosi da je rekao: ¨Ashabi Allahovog Poslanika, a.s., kada bi se sreli na dan Bajrama jedni drugima bi čestitali riječima ¨TEKABBELELLAHU MINNA VE MINKE¨ (Neka Allah ukabuli/primi od nas i od vas). (El-Askalani) Dozvoljeno je na neki drugi način čestitati Bajram kao što je npr. kod nas uobičajeno riječima ¨BAJRAM ŠERIF MUBAREK OLSUN¨(Neka vam je mubarek Bajram)
Lijepo je u dane Bajrama obveseliti svoju porodicu (davanjem, poklona, posvećivanjem veće pažnje…), više nego u drugim danima.
Za dane bajrama treba se veselo držati pri susretu sa rodbinom i prijateljima iskazujući svoju pažnju i ljubav prema njima. Treba nastojati posjetiti što više rodbine i prijatelja.
Bajrami su dani igre, veselja i pjevanja pobožnih pjesama. Sve ovo treba biti u skladu sa propisima vjere, ne zanemarujući islamske dužnosti koje muslimani trebaji izvršavati u svom životu.
U znak sjećanja muslimani će tokom bajramskih blagdana obilaziti mezarja svojih najdražih. Molimo Allaha dž.š. da nam primi ovaj post i oprosti grijehe, da nam vrati međusobno povjerenje i spusti ljubav u naša srca, vezu koja se neće nikad prekinuti.

Čestitamo vama i vašima nastupajuće bajramske dane: Bajram šerif mubarek olsun!

Nema komentara:

Objavi komentar