17. 07. 2014.

Noc vrednija od hiljadu mjeseci


Mnogi mufessiri navode predaju Ibn Abbasa i Mudzahida da je jedan covjek iz Benu Israila nosio oruzje i ucestvovao u borbi na Allahovom putu hiljadu mjeseci, sto je zadivilo Muhammeda, s.a.v.s, i ashabe. Poslanik ,s.a.v.s, zazelio je nesto slicno i svojim sljedbenicima, pa se obratio Uzvisenom Allahu rijecima: "Gospodaru, ljudima iz moga ummeta dati su najkraci zivoti i najmanja mogucnost da urade dobra djela!" Zato mu je Allah dao Noc kadr i rekao mu da je ibadet njegovih sljedbenika u toj noci vredniji od hiljadu mjeseci dzihada u kojima je proveo taj covjek iz Benu Israila.

Malik u svome Muvettau navodi slijedecu predaju: "Allahovom Poslaniku, s.a.v.s, pokazani su zivoti prethodnih naroda, pa je izgledalo da su zivoti njegovih sljedbenika skraceni da ne bi mogli uraditi dobrih djela koliko su ih cinili prethodni narodi u toku svojih dugih zivota. Zato mu je Allah dao Noc Kadr i ucinio je vrednijom od hiljadu mjeseci."

I Kur'an i hadis govore o tome da su prve generacije ljudi zivjele daleko duze nego što danas ljudi zive. Tako npr., u Kur'anu za Nuha, a.s, stoji da je boravio medju svojim sunarodnicima i pozivao ih na pravi put devet stotina i pedeset godina.
A u nekim hadisima izricito se navodi da su prve generacije ljudi daleko duze zivjele i da su fizicki bili daleko krupnije od danasnjih ljudi, te da se vremenom smanjivalo i jedno i drugo, sve do ummeta Muhammeda, s.a.v.s. Te dvije predaje, takodjer, govore o tome, pa se iz svega moze zakljuciti da je Noc kadr data sljedbenicima Muhammeda, s.a.v.s, kako bi je, po mogucnosti, provodili u ibadetu i tako zaradili sevape koje su prijasnji narodi mogli zaraditi tokom svojih dugih zivota. 
  
Sta ciniti u toj noci?

Iz svega navedenog jasno se vidi da je Noc kadr prilika kakva se samo jednom u toku cijele godine pojavljuje, pa zato vjernici treba da se potrude da se okoriste njenim blagodatima i da uberu njene plodove. U tome smislu Poslanik, s.a.v.s, kaze: "Onome ko provede Noc kadr u ibadetu, vjerujuci i nadajuci se Allahovoj nagradi, Allah ce mu oprostiti sve prethodne grijehe!"
Dakle, tu noc treba provesti u klanjanju dobrovoljnog (nafila) namaza, ucenju Kur'ana, ucenju različitih oblika zikra (tekbir, tehlil, tahmid, tesbih...), tj. sjecanja na Allaha, dz.s., obracanju Uzvisenom putem dove i tevbom, tj. pokajanjem, te trazenjem oprosta od Najmilostivijeg od svih milostivih.

Posebno te noci Uzvisenom treba upucivati slijedecu dovu: ALLAHUMME INNEKE 'AFUVVUN, TUHIBBUL-'AFVE, FA'FU ANNI! (Allahu moj, zaista si Ti onaj koji prasta i volis da prastas, pa oprosti meni!).
To vidimo iz hadisa u kojem stoji da je Aisa, r.a, jednom prilikom upitala Vjerovjesnika, s.a.v.s: "Kada bih znala koja noc je Noc kadr, sta bi trebalo u njoj da izgovaram?", pa joj je on odgovorio: "Izgovaraj: ALLAHUMME INNEKE 'AFUVVUN, TUHIBBUL-'AFVE, FA'FU ANNI!" Kako prenosi H.Aisa, Poslanik, s.a.v.s, je bio inace darezljiv i puno je čcnio ibadet, ali to je pojacavao u zadnjih deset dana i noci ramazana. On bi cijele noci provodio u ibadetu i skoro nikako ne bi spavao.
Pored toga, budio je sve clanove svoje porodice u tim nocima, kako bi ih i oni proveli u ibadetu. Iz svih navedenih predaja jasno je da bi na taj nacin trebalo da postupaju svi oni koji zele provesti Noc kadr u ibadetu i tako zasluziti veliku nagradu kod Allaha, dz.s.

U vezi sa i'tikafom treba napomenuti da se ne treba ogranicavati, kao sto je kod nas uobicajeno, na to da samo jedan ili dva covjeka budu u i'tikafu zadnjih deset dana ramazana. Na osnovu prakse Muhammeda, s.a.v.s, moze se zakljuciti da je ispravno i pozeljno da vjernici provedu jedan dio vremena u dzamiji, pored obaveznih namaza, cineci ibadet i ucestvujuci koliko bilo u i'tikafu. To je pohvalno djelo i treba ga uvoditi u nasu praksu.

Nema komentara:

Objavi komentar