03. 07. 2014.

STA JE DOZVOLJENO POSTACU (MUBAH)

1. Postacu je dozvoljeno kupanje i rashladjivanje vodom.
Ebu Bekr ibni Abdurrahman prenosi da mu je neko od Muhammedovih a.s. ashaba rekao: "Vidio sam Poslanika a.s kako za vrijeme posta sipa vodu na glavu zbog zedji ili vrucine". (Hadis biljeze Ahmed, Malik i Ebu Davud sa vjerodostojnim lancem prenosilaca). Ako udje voda u zeludac bez namjere da se to desi, post nije pokvaren.

2. Podvlacanje surme i uporeba kapi za oci i sl.
Dozvoljeno je makar i osjetio okus toga u grlu jer oko nije prirodni put hrane u zeludac.

3. Poljubac postaca.
Od Aise r.a. se prenosi da ju je Muhammed a.s. ljubio dok je postio, a poznato je da je bio najsavrseniji covjek u samosavladjivanju. Od Omera r.a. se prenosi da je rekao: Poljubio sam svoju suprugu iako sam postio. Otisao sam Poslaniku a.s. i rekao mu: "Danas sam uradio uzasnu stvar, poljubio sam suprugu a postim". Muhammed a.s me je pitao: "Sta mislis o ispiranju usta dok postis?" "To ne smeta odgovorio sam mu." "Pa zasto onda pitas za ovo?" kazao mi je Allahov poslanik a.s." U hanefijskom mezhebu poljubac je mekruh samo ako izazove strast, ali u svakom slucaju za postaca je bolje ostaviti se toga. U istoj ravni je i doticaj rukom i zagrljaj.

 
4. Injekcija.
 Dozvoljena je svaka injekcija pa cak i infuzija, bilo da se daje pod kozu ili venu. Iako to stize unutar tijela covjeka, ipak ne kvari post jer ne ulazi prirodnim putem.

5. Pustanje krvi.
Postacu je dozvoljeno pustanje krvi, osim ako to utice na fizicko slabljenje postaca. U tom slucaju pustanje krvi je mekruh. Davanje krvi za laboratorijske analize i sl. ima isti tretman, sto znaci da je dozvoljeno.

6. Ispiranje usta i nosa.
Dozvoljeno je ispiranje usta i nosa ali je mekruh u tome pretjerivati. Ebu Hanife i Malik su na stanovnistvu da onaj ko ispira usta i nos pa se omrsi tako sto mu voda ode niz grlo, makar i ne htijuci, post ce mu biti pokvaren. Ibni Kuddame smatra da to ne kvari post ako postac nije imao namjeru napiti se ili nije pretjerao u ispiranju usta.

7. Stvari od kojih se ne moze cuvati.
Vrijedi, kao i za ispiranje usta, i za stvari od kojih se ne moze cuvati, kao sto je pljuvacka, prasina koja je na putu ili od brasna, slina i sl. Ibni Abbas dozvoljava da se okusi kiselost hrane ili onoga sto se kupuje. Ibni Tejmija smatra da udisanje mirisa ne kvari post.

8. Dozvoljeno je u ramazanskim nocima jesti, piti i spolno opciti sve do pojave zore. Ko ima hrane u ustima, mora je izbaciti, a onaj ko polno opci sa zenom, mora prestati.

9. Postacu je dozvoljeno da osvane dzunup, kao sto je dozvoljeno zeni koja je bila u hajdu ili nifasu pa joj je prestalo krvarenje, da zaposti prije kupanja, a kupanje moze odgoditi do iza zore s tim da mora zanijetiti post, a kupanje mora obaviti prije isteka namaskog vremena.

Nema komentara:

Objavi komentar