Čistoća je propisana Kur'anom i sunnetom.
Uzvišeni Allah veli: "A ako ste džunubi, onda se okupajte"1, i "I haljine svoje očisti"2, i kaže: "Allah zaista voli one koji se često kaju i voli one koji se mnogo čiste."3
U tom smislu Allahov Poslanik, sallAllahu alejhi ve sellem, je rekao: "Čistoća je pola imana."4
Uzvišeni Allah veli: "A ako ste džunubi, onda se okupajte"1, i "I haljine svoje očisti"2, i kaže: "Allah zaista voli one koji se često kaju i voli one koji se mnogo čiste."3
U tom smislu Allahov Poslanik, sallAllahu alejhi ve sellem, je rekao: "Čistoća je pola imana."4
Čistoća ima dvije vrste: spoljašnja i unutrašnja.
Unutrašnja
čistoća se postiže iskrenim pokajanjem za sve učinjene grijehe i djela
nepokornosti, kao što su: širk, sumnja, zavidnost, zloba, varanje,
oholost, samoljublje, licemjerje, želja za prestižom i slično. Pored
toga, unutrašnja čistoća se postiže iskrenošću, sklonošću prema dobru,
istinoljubivošću, skromnošću i željom da sve namjere i dobra djela budu
radi Allahova lica.
Spoljašnja
čistoća se ostvaruje uklanjanjem nečistoća čistećom vodom sa odjeće
klanjača, tijela i mjesta gdje se klanja, a u slučaju da nema vode, ili ima vode ali se ne može upotrijebiti iz određenog razloga, uzeće se tejemmum čistom zemljinom površinom.
Musliman
je dostojan toga da mu tijelo, odijelo, hrana, piće, stan i mjesto gdje
sjedi budu uvijek čisti, i da nastoji, koliko je moguće, da bude
namirisan i iščešljan. Sve spomenuto se posebno preporučuje prilikom
klanjanja u džematu, petkom i u danima ramazanskog i kurbanskog Bajrama,
na što ukazuju riječi Poslanika, sallAllahu alejhi ve sellem: "Zaista, Uzvišeni Allah je lijep i voli ljepotu."5
Musliman se puno
trudi u svim pitanjima svoga života, on vodi računa o čistoći ulica, ne
baca otpad i smeće bilo gdje, niti uznemirava ljude na bilo koji način,
naprotiv, on uklanja neprijatnosti ako naiđe na njih povodeći se
riječima Poslanika, sallAllahu alejhi ve sellem: "I otklanjanje neprijatnosti sa puta je sadaka."6
A
otklanjanje neprijatnosti sa puta je dio imana, kao što kaže Allahov
Poslanik, sallAllahu alejhi ve sellem, u hadisu kojeg prenosi Muslim u
svom Sahihu: "Iman ima sedamdeset i nekoliko dijelova, ili šezdeset i
nekoliko dijelova, najvredniji dio su riječi: la ilahe illellah, a
najniži dio je otklanjanje neprijatnosti sa puta. I stid je dio imana."7
Iz knjige: Ponašanje i moral svakog muslimana
1Prijevod značenja, El-Maide 6.
2 Prijevod značenja, El-Muddessir 4.
3 Prijevod značenja, El-Bekare 222.
4 Muslim, Knjiga o čistoći, poglavlje: Vrijednost abdesta, broj 223.
5 Muslim, Knjiga o imanu, Poglavlje o velikim grijesima i najvećem velikom grijehu, broj 91.
6 Buharija,
Knjiga o džihadu i ratnom pohodu, broj 2989, i Muslim, Knjiga o zekatu,
poglavlje: Naziv sadaka se upotrebljava za svako dobro djelo, broj
1009, ovo je završetak hadisa.
7 Muslim, Knjiga o imanu, poglavlje: Dijelovi imana i najvredniji i najniži dio, broj 51.
Nema komentara:
Objavi komentar